Zuid-Afrika deel twee

16 juni 2019 - Colchester, Zuid-Afrika

Het is vier uur. De wekker loopt af (Jaaaaa, vier uur in de ochtend :o ), koffie / thee, klein beetje ontbijt, aankleden en de laatst spullen in de auto. In het donker op weg naar Shaka airport. Bij het vliegveld aangekomen afscheid genomen van onze Nissan Almera, inchecken en dan nog even tijd voor een wat beter ontbijtje. Om  07:45. vertrekt ons vliegtuig mooi op tijd richting Port Elisabeth. Rustige vlucht en om 09:10 zijn we alweer geland. Snel de bagage opgehaald, huurauto opgepikt, deze keer een Toyota Corolla. Onze Nissan was een automaat en dit is nu weer een schakelauto, even wennen dus. Ook de knipperlichten en ruitenwissers zitten andersom, als we de hoek omgaan gaan eerst de ruitenwissers aan en dan pas de knipperlichten. Dat zal over een paar dagen ook wel weer gewoon zijn. Om 12:00 komen we bij onze lodge aan. Het is hier duidelijk een heel ander deel van Afrika. Het ziet er allemaal wat luxer uit, niet meer zoveel mensen lopend en fietsend langs de snelweg, ook de supermarkt doet luxer aan. We hebben een mooie lodge. Bijzonder is wel dat het binnen kouder is als buiten. We hebben een elektrisch   kacheltje om de ruimte te verwarmen terwijl we buiten in onze korte broek zitten. Ook in het bed ligt een elektrische deken al denk ik niet dat we die gaan gebruiken. Verder een mooi bad en, heel bijzonder, de douche is buiten. Het lijkt meer op een soort waterval. Maar..... wel lekker warm water. We hebben in het avondzonnetje buiten gedouched. Inmiddels zijn er nog twee andere Nederlandse stelletjes binnengekomen die net zo lang als wij in Afrika zijn maar net een andere route gereden. Op het terras wat ervaringen uitgewisseld. Inmiddels heeft de eigenaar de tafel gedekt en kunnen we voor een heerlijke maaltijd aanschuiven.

Gister een rustdag gehad maar nu echt toch weer tijd voor het Afrikaans:

NAWEEK - is nu bijna voorbij, het weekend

AFTREKPLEK - altijd fijn als je een eind moet rijden, een parkeerplaats

1. Jan en bertha:
    16 juni 2019
    Ziet er leuk uit dat word dan vannacht diggies bij diggies😊
  2. AMM Heijboer-Boll:
    17 juni 2019