Van Shaka Zulu naar de moderne stad.

15 juni 2019 - Umhlanga, Zuid-Afrika

Gewekt met tromgeroffel, dit was dus de wake-up call. Eerst een lekker ontbijtje, daarna hadden we nog wat rituelen van de Zulu’s op het programma staan. Eerst werd een meisje ten huwelijk gevraagd. Daarna hebben we nog wat gevechten gezien, een demonstratie speerwerpen, uitleg over de medicijnman en over een vrouw die in direkt contact stond met de goden. Er werd ons ook geleerd hoe je speren moest maken. Alles bij elkaar weer mooi om te zien en zeker leerzaam. Tijd om naar de volgende plek te gaan. Een rit langs enorme suikerrietvelden, zien er ook mooi uit. Het is te merken dat we weer meer in de bewoonde wereld komen, de wegen worden breder, maar zelfs langs deze wegen komen we weer van alles tegen, geiten, koeien (nu wel met herder), lifters, verkopers, het kan blijkbaar allemaal. Begin van de middag komen we aan in Umhlanga, een voorstad van Durban. Onze b&b ligt gelukkig in een buitenwijkje. Ook weer zeer vriendelijke ontvangst. We zitten hier vlak aan zee. Wel oppassen met open ramen want voor je het weet heb je een horde apen in je kamer. Voor de lunch even naar het centrum gegaan, dat is echt supermodern met heel hoge flats en dure hotels. Heel wat anders dan de wildernis van afgelopen twee weken, wel even wennen. Straks op de kamer wat eten, koffers goed inpakken en vroeg naar bed. Morgenochtend vroeg moeten we naar het vliegveld, eerst auto inleveren, dan vliegen van Durban naar Port Elisabeth voor deel twee van de reis.

1. Jan en bertha:
    15 juni 2019
    Goeie vlucht morgen✈
  2. Yvonne:
    16 juni 2019
    Nog steeds haaien netten voor het strand? Goede vlucht.