Genieten in het zuiden van Noorwegen

5 april 2022 - Langesund, Noorwegen

Hallo lieve medereizigers

alweer vier dagen in het mooie Noorwegen en we genieten nog iedere dag. De eerste dag natuurlijk de nodige boodschappen doen en de directe omgeving verkennen. Vanuit ons appartement afgedaald naar het fjord dat we hier vanuit de tuin kunnen zien. Naar beneden geen probleem, weer terug naar boven een pittige wandeling. Goed om er weer even in te komen. Zondag prachtig weer. Op verschillende plekken een stukje van het kustpad gereden en gelopen. Picknicken op een bankje in de zon met uitzicht op het fjord.

maandag was regen voorspeld en ja, dat klopt ook wel. Dan maar ff shoppen, ook leuk. In de middag klaart het op en komen we onverwacht langs een schattig gebouwtje, zo te zien in gebruik als school/bibliotheek. Een onverwacht pareltje op ons pad.
Vandaag weer prachtig weer. In de ochtend richting Telemark kanaal gereden. Het verval is hier heel groot en het water wordt geregeld door op verschillende plaatsen een reeks van sluisjes met een groot verval. De natuur hier omheen is ook prachtig en als we een stukje langs het water het bos in lopen lijkt het wel of we in een soort ijzig sprookjesland terecht komen. Narnia of Frozen zou het zo kunnen zijn. Grote en kleine sculpturen van smeltende sneeuw en ijs. Mooie stukken mos, waarvan sommigen zelfs met kleine rode bloemetjes.  De autorit er naar toe en weer terug is zeker ook niet vervelend. Mooie landschappen met nog hier en daar sneeuw en half bevroren meren. Kortom, het was weer genieten

1. Lia Klooster:
    5 april 2022
    Het zijn weer prachtige foto's. Wij voelen dat jullie genieten en wij genieten met jullie mee...
  2. Henk en Helma van de Leur:
    Mooie foto's!!
  3. Ineke Brave-Korteland:
    5 april 2022
    Prachtige foto's! Fascinerend, die bevroren (Mini)watervalletjes met die schitterende ijssculpturen.