Gamlebyen en zo

10 april 2022 - Fredrikstad, Noorwegen

Aan de andere kant van het fjord hebben we mooie dingen gezien. Meestal mooi weer, soms ook een sneeuw if regenbuitje. Donderdag opgeruimd, ingepakt en nog even het wandelpad vanuit ons appartement genomen. Was zeker ook de moeite waard en leuke contacten met wandelende Noren. Vrijdag de laatste dingetjes in de auto en op pad richting Fredrikstad. Weer aardig wat tunnels gepasseerd. Je moet Noorwegen zeker niet in gaan als last hebt van tunnelvrees. In de middag aangekomen bij onze oppaskater Max en natuurlijk Henning en Roxanne en de kids. Samen nog wat gezellige uurtjes gehad. Zaterdagochtend vroeg is de familie vertrokken. Genoten van een schitterende zonsopgang. De zorg voor Max op ons genomen. Of wel, wij zijn vanaf nu het personeel van Max. Met zijn piepstemmetje geeft hij aan wanneer hij naar binnen of buiten wil, hij laat zich graag knuffelen en een borstelbeurt laat hij gelaten over zich heen komen. Als hij vervolgens dan maar op tijd zijn eten krijgt. Gisteren eerst wat boodschappen gedaan, daarna lekker in de buurt gewandeld. Vandaag zijn we met de veerpont naar de Gamlebyen (de oude stad) gegaan. Mooie gebouwen, leuke exposities en een leuke wandeling over de verdedigingswal. Ook de oorlog in Oekraïne gaat hier niet ongemerkt voorbij. Bij een standbeeld waren allemaal zandzakken opgestapeld en iedereen kon daar een boodschap opschrijven. Met de veerpont weer terug, kunnen we Max weer van dienst zijn.