Wijnproeven

23 juni 2019 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Oooooh, what a beautiful day🎼🎶🎵🎶🎶🎵😎. Vandaag schijnt de zon en dan ziet alles er opeens heel anders uit. Gisteren hebben we slechts de helft van ons uitzicht gezien, maar nu zijn alle regenwolken verdwenen en ziet alles er veel lieflijker uit. Eerst een ontbijtje, daarna worden we opgehaald voor een wijntoer. Met de tuktuk! We hebben nog geen idee hoe die er uit zal zien, maar dan komt daar ineens een soort heel vrolijk open busje het terrein opgereden. Zo weggereden uit de hippietijd. Twee mensen stappen uit, een man en een vrouw, en stellen zich aan ons voor. We gaan met hen de wijntoer doen. Het is een vrolijk stel en ze draaien een heerlijk muziekje in de tuktuk, beetje van de jaren 60, 70 en 80. We vallen best wel op, iedereen kijkt in ieder geval om en als we door de stad Stellenbosch heenreden wordt er druk naar ons gezwaaid. Onze gastheer verteld inmiddels veel over de geschiedenis van dit stukje Afrika en van Stellenbosch en laat ons onderweg ook de verschillende bouwstijlen zien. Corne vertelt ook met trots dat hij de tiende generatie is afstammend van Nederlanders. Bij de eerste wijnboerderij aangekomen staat er al een tafeltje voor ons klaar met een aantal glazen. We krijgen er ook diverse vleeswaren bij, passend bij de verschillende wijnen. Stuk voor stuk lekkere wijnen, allemaal rood. De volgende wijngaard heeft een heel oud gebouw. Hier heeft de tijd echt stil gestaan en het geeft een heel sfeervol tintje aan het geheel. Ook hier zijn de wijnen stuk voor stuk erg lekker. Op naar nummer drie. Daar krijgen we een lichte lunch in de vorm van een kaasplankje. De wijnen erbij maken het geheel af. Inmiddels het een en ander van de omgeving gezien en wordt het weer tijd om naar de lodge te gaan. Nog even vol gas en de muziek op z’n hardst over de weg weer terug. We nemen afscheid en gaan terug naar onze kamer. Het is nog steeds heerlijk weer en hebben dan ook een poosje aan de rand van het zwembad in de zon gelegen. Nu weer opfrissen, in de kleren en ons straks door onze privé chauffeur op laten halen om lekker uit eten te gaan.

Afrikaanse les:

SKOTTELGOEDWASSER - de vaatwasser

SLENTERDRAG - vrijetijdskleding

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dochterlief 😂:
    23 juni 2019
    En.... Is de wijn eerder thuis dan jullie??? :)
  2. Jan en bertha:
    23 juni 2019
    Het is maar goed dat je je vestje bij je heb zo te zien is het toch nog wel frisjes hier was het vandaag 29graden pffff
  3. Ellie:
    Nee Yvon, de wijn blijft netjes in ZA😁
  4. AMM Heijboer-Boll:
    24 juni 2019
    luitjes wat hebben jullie het fijn en genieten met VOLLE TEUGEN GRTJS
  5. Ellie:
    24 juni 2019
    Nolleke, het is hier alleen maar genieten. Zo mooi! Groetjes van ons.🤗