Stellenbosch

22 juni 2019 - Cape Winelands, Zuid-Afrika

Gisteravond niet meer uit eten geweest. Het weer werd slechter. We hebben er voor gekozen om snel even wat boodschappen te doen en op onze kamer wat kleine hapjes met een fles wijn erbij te nuttigen. Maar goed ook, het regende en stormde behoorlijk. Gelukkig is aan het eind van de nacht de wind minder geworden. Wel nog miezer in de ochtend. Na het ontbijt nog even Hermanus ingelopen. Het was er grijs en mistig, heel anders dan gistermiddag. Walvis spotten zit er niet echt meer in. Op weg gegaan richting Stellenbosch. Wel een heel mooi landschap, maar heel slecht weer. Het is best bergachtig en we moesten een hoge bergpas passeren. Rond het middaguur bij het stadje Stellenbosch aangekomen. Hier eerst wat winkeltjes bekeken en voor een lekkere lunch gegaan. Onze weg vervolgd naar de lodge. Deze ligt een paar kilometer verderop. Ook hier weer heel vriendelijk ontvangen. We krijgen een mooi appartement met uitzicht op een grote tuin met zwembad. Tot op heden had ieder verblijf wel een zwembad, maar we hebben er nog niet één keer gebruik van gemaakt. Water is overal veel te koud en we hebben er geen tijd voor. Aan het eind van de middag komt gelukkig het zonnetje weer door. Hopelijk morgen een betere dag. Om zeven uur werden we opgehaald door een shuttle dienst om naar een restaurant gebracht te worden. Daar hebben we heerlijk zitten eten. We worden in dit deel van Afrika heel vaak in het Afrikaans aangesproken als ze horen dat we uit Nederland komen . Als ze niet te snel praten kunnen we het redelijk verstaan en zij kunnen ons ook goed volgen. Na het eten stond de shuttle al weer voor ons klaar om ons veilig naar de lodge terug te brengen.

De les - geleerd van onze taxi chauffeur,

SITPLAATSGORDEL - een veiligheidsgordel.

NASIONALE PAD - daar hebben we inmiddels heel wat kilometers op afgelegd, de autosnelweg.

1. Jan en bertha:
    22 juni 2019
    Lekker wijntjes proeven kom maar gauw naar huis het is hier prachtig weer veel zon weinig wind
  2. Elly en Ron Vis:
    23 juni 2019
    Op de meeste foto’s van jullie reis zien wij toch over het algemeen dat jullie merendeels “luchtige” kleding dragen dan hebben jullie het qua weer redelijk geschoten in aanmerking genomen dat het nu winter is in ZA dus maar hopen dat het de laatste paar dagen nog opknapt.
    Boeiende verslagen en leuke beknopte foto’s maakt ons nieuwsgierig naar de rest van jullie reportage wanneer volgt de presentatie ?
  3. Ellie:
    23 juni 2019
    Overdag meestal goed warm, prima weer. Als de zon onder is wordt het echt koud, soms wel tot net onder het vriespunt. De presentatie laat nog even op zich wachten, eerst thuis een beetje bijkomen van al dat harde werken😉