Kaap de goede hoop

24 juni 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Het is weer tijd om te verkassen. Na een lekker ontbijtje alles weer ingepakt en in de auto gedaan. Even uitchecken en dan op pad. We gaan vandaag naar onze laatste bestemming in Zuid-Afrika, Kaapstad. Maar eerst nog wat andere dingen bekijken die op ons verlanglijstje staan. Als eerst richting Boulder Beach waar de pinguins wonen. Onderweg komen we door leuke dorpjes en zien we mooie uitzichten. Bij Boulder beach zien we een kolonie zwartvoetpinguins. Zij hebben heel veel jongen en sommigen zitten zelfs nog op eieren. Het zijn heel grappigen beestjes om te zien en zij trekken zich niets aan van het toeristen circus wat naar hen staat te kijken. Sommigen slepen nog met takjes en zijn misschien nog bezig om een nestje te bouwen. Anderen springen heerlijk in de zee om een paar baantjes te zwemmen en waarschijnlijk ook wat eten te zoeken voor hen zelf en voor de jongen. We raken er niet op uitgekeken. We komen ook nog een landschilpad tegen. Verderop zien we drie mangoestes, op zoek naar eten. Misschien eieren van de pinguins, maar ze eten ook kleine hagedisjes en insecten. Dan  op weg naar het uiterste puntje van Zuid-Afrika, Kaap de goede hoop. Ook weer een hele mooie rit. Auto geparkeerd en op weg richting vuurtoren, een aardige klim nog zo te zien. Dan zien we dat er ook een soort kabeltreintje naar boven gaat. We besluiten toch maar om die te nemen. Op de parkeerplaats eerst nog een aantal bavianen. Het zijn echte kwajongens, klimmen op een bus en springen dan van de ene auto op de andere. Het zal je auto maar wezen. Boven aangekomen moeten we toch nog een aantal trappetjes omhoog om bij de vuurtoren te komen. Maar dan worden we beloond met een mooi uitzicht. Terug gaan we wel lopen en kunnen zo nog van de omgeving genieten. Dan in de auto en op weg naar Kaapstad. Best wel druk inmiddels, je kan merken dat we bij een grote stad zijn aangekomen. De B&B staat op een hoek en is niet groot, maar de kamer is weer erg ruim en mooi. Gelukkig konden we hier ook een hapje eten, erg gezellig samen met Ralph en Jet die we al eerder onderweg zijn tegengekomen. Nu lekker op tijd gaan slapen, ons programma morgen begint al weer vroeg.

de les van vandaag:

EEN SLIPPIE- neeeeee, niet wat je denkt, maar gewoon een kassabonnetje.

ROBOT: komen we regelmatig tegen (vaak op de weg geschreven) is een verkeerslicht.

Foto’s

4 Reacties

  1. Claudia:
    24 juni 2019
    Mooi! Veel plezier met de laatste ettape. Leuk om zo jullie reis mee te beleven.
  2. Jan en bertha:
    24 juni 2019
    Leuk neem er een mee voor janneke
  3. Ellie:
    25 juni 2019
    Denk dat Janneke daar niet blij van word😁
  4. AMM Heijboer-Boll:
    25 juni 2019
    veel plezier in Kaapstad