Tromgeroffel op het tentdak

13 juli 2021 - Ban-sur-Meurthe-Clefcy, Frankrijk

Gisteravond eenmaal terug bij de tent met onze pizza’s begon het wel te regenen. Geen probleem, gewoon tafeltje, stoeltje in de tent. Wijntje erbij en eten maar. De regen stopte niet dus vroeg de slaapzak in. Kamperen is de beste sportschool die er is, kniebuiging rits van de slaaptent open, kniebuiging rits dicht balanceren op je luchtbed.  Dit nog een aantal keren herhalen omdat je wat vergeten bent. Dubbelvouwen om goed je slaapzak om je heen te krijgen. Het is fitness en yoga in éėn. We worden er superlenig van. Na al deze oefeningen dus slapen. Tja slapen. Ik stelde me zo romantisch het zachte getik van de regen op het tentdoek voor. Heerlijk om bij in slaap te vallen. Helaas was het geen regenbuitje maar een flinke stortbui, alsof er een heel leger paukenisten boven ons aan het trommelen was. We konden elkaars gesnurk er zelfs niet meer boven uit horen. Maar uiteindelijk toch in slaap gevallen en heerkijk diep en lang geslapen. Wakker geworden op muziek van de regendruppels. Het regent nog steeds. Opgestaan, weer met de nodige lenigheids oefeningen, koppie thee, boekje lezen en om half 9 verse broodjes en een stokbroodje halen.  Gezellig ontbijtje genuttigd en het regent nog steeds. Maar ja, niet getreurd, boodschappen moeten ook gedaan worden, dus auto in en naar Super U. Altijd leuk om een beetje rond te kijken, maar ook om serieus boodschappen te doen. In de middag wordt het weer beter en wagen we ons aan een klein wandelingetje. Lekker gekookt en aangeschoven bij het kampvuur op de camping. Gezellig verhalen gedeeld en gewarmd aan het vuur. In de verte horen we al vuurwerk vooruitlopend op de festiviteiten van 14 juli, dag van de revolutie. Nu weer beginnen aan onze fitness en yogaoefeningen en lekker een poosje slapen. Het is nog steeds droog, dus geen tromgeroffel op het tentdoek.

1. Ringo:
    13 juli 2021
    Fijne Vakantie….🌴😎😘
  2. Ineke Brave-Korteland:
    14 juli 2021
    Zoals altijd, weer een verhaal vol humor 😊 Dapper hoor in een tentje, jezelf in alle richtingen opvouwen! Wij doen het jullie niet na. Ben bang, dat ze onze vouwen er uit moeten hameren dan 😄
    Alleen jammer, dat de foto's niet te zien zijn 🤭
  3. Jan en bertha:
    14 juli 2021