2 ouwe hippies op stap😁

12 juli 2021 - Gerbépal, Frankrijk

Goedenavond lieve meereizigers.

na bijna 2 jaar geen voet meer over de grens te hebben gezet, hebben we vandaag toch maar de stoute schoenen aan getrokken ( of eigenlijk de stoute Nissan Micra😄. Gewapend met een tent en een overvolle auto, waar we zelf nog net bij pasten, een elegante hoed op het dak, vanmorgen op stap gegaan. De autorit verloopt voorspoefig, alleen rond de grotere steden wat meer verkeer, verder redelijk rustig op de weg. Ook de weergoden gunnen ons een prettige reis, op een paar spatjes na toch redelijk droog de reis kunnen maken. Na drie grenzen gepasseerd te zijn arriveren we rond half 4 in Gerbépal, een ieniminiedorpje in de Vogezen. We hebben gereserveerd op een kleine minicamping. Vriendelijk ontvangen door onze gastheer en gastvrouw, krijgen we een mooi plekje toegewezen. Tja, dan nu de tent opzetten. Het kampeergedoe ligt al vele jaren achter ons, dus het wordt weer een heel nieuwe ervaring. Gelukkig hebben we de afgelopen tijd al een paar keer geoefend op een dagcamping, we hebben het dus best wel weer een beetje in de vingers. Ondanks dat er in deze hoek veel regen voorspeld was, kunnen we de tent, zelfs met af en toe een zonnetje, opzetten. Bedjes opgeblazen, slaapzakjes erin. Stoeltjes, tafeltje en ja, zelfs een echte campingkoelkast. Als het geheel staat en ingericht is, komen de eerste regendruppels en ja hoor, dat een forse regenbui. Best wel spannend, we wisten namelijk nog niet of de tent waterdicht zou zijn. Gelukkig gaat dit ook goed en luisteren we nu gezellig naar het tikken van de regendruppels op het tentdoek. Koken was niet nodig, op maandag staat hier een echte pizzabakker voor de deur die verrukkelijke pizza’s in een houtoventje in zijn busje maakt. Elzasser wijntje erbij en die twee ouwe hippies zijn helemaal happy.

1. Claudia:
    12 juli 2021
    Ahhh! Wat leuk, goede reis!
  2. Dochterlief 😂:
    Bonne vacance 😍
  3. Henk en Helma van de Leur:
    Fijne vakantie!
  4. Jennifer:
    12 juli 2021
    Heel veel plezier, ik kijk weer uit naar de verhalen 😘
  5. Bianca:
    Geweldig! Veel plezier. ⛺️ 😘
  6. Wim van Leeuwen:
    12 juli 2021
    geweldig heeeeeel veeeeel plezier! en veel plezier aan het beleven van jullie tweede jeugd!! We gaan jullie weer volgen in jullie mooie verhalen. groetjes
  7. Guus & Anja:
    12 juli 2021
    Blij dat hij na 20 jaar nog steeds waterdicht is. Veel plezier en niet te veel wijn drinken.