Ooooh mouse in the house

1 september 2021 - Garderen, Nederland

Ooooh mouse in the house (dag2)

reisgenoten. Waar ik al bang voor was, het internet is hier dramatisch slecht. Ik schrijf dus wel mijn verhaaltje maar kan hem dus pas versturen als ik enigszins bereik heb. Ik hoop dat jullie kunnen slapen. Gisteravond vroeg ons bed ingegaan. Het was vroeg donker en we hadden het koud. Het duurde even voor we de slaap konden vatten. Net een beetje weggedommeld zegt Theo ineens: ik hoor wat knagen. Hij bed uit, met zaklamp voortent in en jahoor, vanuit een opbergbak grijnst een muizenbeest hem toe. Hadden we alle etenswaren opgeborgen behalve een restje macaroni. Daar heeft hij zijn buikje mee gevuld (en misschien ook wel de rest van zijn familie) . De hele nacht hebben we her geknaag aan moeten horen. Uiteindelijk toch wel in slaap gevallen en vanmorgen pas om 8 uur wakker geworden . Het zonnetje schijnt en het ziet ernaar uit dat het een mooie dag gaat worden.  Van de gedoneerde bootschappen van onze vertrokken buurtjes (bloem, melk en eieren) pannekoekjes voor het ontbijt gebakken. Daarna boterhammetjes gesmeerd om mee te nemen en de wandelschoenen aangetrokken. We hebben een heel mooie wandeling door bos en hei gemaakt, de schaapskooi bewonderd en genoten van het mooie weer. Na het avondeten ook nog even het bos in op aanwijzing van een betrokken meereiziger om zwijnen te zoeken. We hebben ze wel gevonden, gehoord, maar niet gezien

1. GUUS VAN DEN BOSCH:
    1 september 2021
    Jullie kunnen ook niet zonder huisdieren. Is het geen kat, dan maar en muis.