Dag 3 en 4

3 september 2021 - Ermelo, Nederland

Zandsculpturen

Goedemorgen meereizigers. Inmiddels ls al weer een paar dagen verder, contact met de buitenwereld bijna niet mogelijk. Midden in de wildernis in zuid-Afrika hadden we beter contact. Maar niet mopperen, we wisten het van te voren. Jullie laten meegenieten is dus een extra uitdaging.

Woensdag dus: droog weer, wel flink bewolkt maar de temperatuur was goed. We hadden deze dag het plan om naar de zandsculpturen in Garderen te gaan. We hebben genoten van de kunstzinnig gemaakte afbeeldingen. Indrukwekkende taferelen die de 2e wereldoorlog tot leven brengen. Op de terugweg langs Putten gereden en een quiltwinkeltje bezocht, waar ik als verjaardagscadeau een aantal mooie lapjes heb uitgezocht. Terug op de camping een eenvoudige maar lekkere éénpansmaaltijd gemaakt. Na het eten nog even het bos in om wild te spotten, nou ze spotten dus met ons. Wel weer gehoord, maar niet gezien. Het is bijna donker als we terugkomen. Omdat de temperatuur niet erg hoog was hebben we in de tent een spelletje gedaan totdat het bedtijd was.

Hieperdepiep……..

Tja, goedemorgen. Het is 2 september en dus de dag dat mijn moeder 68 jaar jaar gelden haar derde kind heeft gekregen. Het is een meisje, we noemen haar Ellie.

Als ik de tent uitstap wapperen de vlaggetjes met “Happy B-day” mij toe. Heel de camping weet nu dus dat ik jarig ben. Voor zover mogelijk komen de berichtjes met felicitaties binnen en wordt ik door verschillende mensen telefonisch toegezongen. De fb berichtjes moet ik later maar bekijken, dat gaat hier echt niet. Na het ontbijt eerst boodschappen gedaan, daarna weer een mooie boswandeling gemaakt. Voor het avondeten hebben we afgesproken in het Boshuis, hier vlakbij. We hebben er heerlijk gegeten. Yvonne, Anouk en Joris zijn langs geweest en Edwin, Ruben en Sarah hebben mij ondanks een haperende telefoonverbinding ook nog kunnen feliciteren. De dag weer geëindigd met een spelletje Keezen.