Een mooie wandeling

22 september 2019 - Hemsedal, Noorwegen

De dag begint zonnig. De thermometer geeft 2 gr C aan, dus een koel begin. Maar het zonnetje doet zijn werk en we kunnen buiten koffie drinken. We gaan eerst naar het dorp om een wandelkaartje te scoren en nog wat boodschappen te doen. Dan bammetjes voor onderweg klaarmaken, rugzak om en wegwezen. Kijken of we de herriemakers met bellen kunnen vinden. En ja hoor, koeien maar ook schapen maken er een muziekaal geheel van. Overal hoor je getingel. Gisteren dachten we nog dat de buren een een windgong hadden maar inmiddels weten we beter. De wandeling is prachtig. Ingesloten door de bergen waar de zon  voor verschillende kleuren en schaduwpartijen zorgt. Kabbelende beekjes met glashelder water. Eerst een eind naar beneden. Makkelijk maar ook verontrustend, je weet dat je dan ook weer flink moet klimmen. Onderweg op een steen met mooi uitzicht onze lunch genuttigd. Drie en een half uur later zien we ons huis weer tevoorschijn komen. We hebben het dus goed gedaan. Dorstig en moe op ons terras wat gedronken, de thermometer geeft hier ruim 34 graden aan. Eten gekookt, nog even in de sauna en ons voorbereiden op de dag van morgen.