Van Zweden naar Zweden😳

17 september 2019 - Strömstad, Zweden

Vannacht heerlijk geslapen als een baby in een schommelwieg. Het was best wel een ruig zeetje. Op tijd opgestaan voor het ontbijt. Spullen weer in het koffertje gedaan en buiten naar de mooie Zweedse kust gekeken. Allemaal eilandjes en rotspartijen. In Göteborg aangekomen de boot af. In het rijtje voor de paspoortcontrole. Alleen, de paspoorten werden niet gecontroleerd, maar iedere chauffeur moest een blaastest doen. Nog nooit meegemaakt, weer een nieuwe ervaring. Nu snel op pad richting Frederiksstad. De weg door Zweden was ook erg mooi, een feestje om naar te kijken. Op onze eindbestemming stonden Roxanne en Henning ons op te wachten. Hun huis ligt op een schitterend plek met uitzichg over het water. Onderweg hadden we al doorgekregen dat we met een zeilboot richting Zweden zouden gaan en daar overnachten.  Na een kop koffie en wat spullen uitladen zijn we richting Hennings vader gereden en daar met zn vijven aan boord gegaan van de Katinka. Een prachtig slank zeilschip van ong 12,5 meter. Toen over open zee richting Zweden. Het weer was heerlijk, de zon spiegelde op het water. Alleen op de fok maakten we een snelheid van gemiddeld 7 knopen. Na 3 uur varen in Strömstadt aangekomen. Lekker wat gedronken, wat gegeten in een Turks restaurant en weer terug naar de boot. En daar zit je dan, een kaartspel te spelen met 2 Noren, 3 Nederlanders in Zweden. Een heel bijzondere dag. Nu in (alweer) een mooie hut lekker gaan slapen. Theo snurkt al😁.

o ja, de les:

Bra - goed

Bil - niet helemaal wat je misschien denkt, nl een auto

seks - het teleoord 6😜