Terug naar Noorwegen

18 september 2019 - Fredrikstad, Noorwegen

Vanmorgen 9:00, het is tijd voor een ontbijtje op de zeilboot. Lekker verse broodjes en warme koffie, zeer welkom na een koude nacht. Hoewel we daar geen last van hadden, de dekbedden waren warm genoeg. Eerst nog even een wandelingetje gemaakt door het leuke plaatsje Strömstadt en een bezoekgebracht aan een megagrote candystore. Ze noemen het hier ook wel de kinderhemel. Je kijkt je ogen uit en alleen van de zoete lucht heb je al genoeg. Om 12:00 weer richting  Noorwegen vertrokken. Nu op de motor, het beetje wind dat er stond hadden we ook nog tegen. Het weer is prachtig, bijna strak blauwe lucht met hier en daar een wolkje. Gisteren vooral over open zee gevaren, vandaag tussen de eilanden vóór de kust door. Mooie uitzichten met vuurtorens en leuke huisjes, typisch voor deze streek. Aan een witte streep op de rotsen kan je zien wat de grens Zweden/Noorwegen is. In Frederikstad kennis gemaakt met kater Max. Henning heeft heerlijke taco’s voor ons gemaakt naar eigen recept. Nog even een spelletje gespeeld en toen was het toch tijd om naar bed te gaan. Allemaal veel slaap gekregen van al die buitenlucht.

de les van vandaag:

Kanskje -misschien

Unnskyld -sorry

Et par - een paar

tretten - dertien

1. Lia Klooster:
    18 september 2019
    Is Henning een vriend van jullie of de reisleider?