Swaziland

9 juni 2019 - Lobamba, Swaziland

Geen gamedrive vandaag, we willen op tijd vertrekken naar onze volgende bestemming. Ontbijtje op het terras. Net als we willen gaan zitten lopen er ineens 2 olifanten met baby vlak langs het terras. Aan de overkant van de rivier een grote groep olifanten. Met z’n allen steken ze de rivier over en komen ook even een defilé geven. Het is moeilijk om de aandacht bij het ontbijt te houden. Iedere keer opstaan en “ hé, kijk daar eens” roepen. Maar uiteindelijk toch nog gegeten. Koffers pakken en afscheid nemen van alle lieve, hartelijke mensen die ons de afgelopen dagen in de watten gelegd hebben. Eerst nog een stuk door het wildpark rijden naar de uitgang.  Links en rechts nog het een en ander gezien. Dan echt op weg naar Swaziland. Bij de grens eerst afrikaanse stempel halen, we verlaten het land en 100 meter verderop het grenskantoor van Swaziland in om hier een stempel te halen. Dan snel op pad. Nou ja, snel. De wegen zitten hier vol met potholes en de koeien lopen langs en over de weg. Het landschap is wel schitterend. Het is slechts 175 km, maar we doen er wel enkele uren over. Zo rond half 3 bij onze lodge aangekomen. Even inchecken, wat eten en drinken en het terrein verkennen. Het is hier best wel bergachtig. Veel struiken en bomen met mooie bloemen. De aapjes rennen over de appartementjes heen. Maken veel herrie. Ik hoop dat ze zich vannacht wel rustig houden. Verder schijnt hier geen wild te zitten. We gaan zo een hapje eten en vroeg naar bed om morgen weer vroeg op pad te gaan.

de woordjes:

STORT - heb je hard nodig na een lange stoffige reis, de douche.

SPOED - daar moeten we goed op letten, anders kost het veel geld, snelheid.

1. Jan en bertha:
    Even een rustpuntje
  2. Rudi und Ina:
    9 juni 2019
    Was für spannende Erlebnisse. Tiere, die man bei uns nur im Zoo sieht, so nah in freier Wildbahn zu erleben. Toll😍
  3. Lia Klooster:
    9 juni 2019
    Bij het lezen en alles op mij laten inwerken reis ik met jullie mee. Moe maar heel voldaan van alle indrukken kijkend naar de volgende dag.. veel plezier en slaap lekker
  4. Andro:
    10 juni 2019
    Wauw, wauw, wauw! Wat zijn jullie een mooie trip aan het maken zeg! Fijn dat we mee mogen gluren, en nog heel veel plezier!!