Smederij festival

18 juli 2021 - Ban-sur-Meurthe-Clefcy, Frankrijk

Hallo meereizigers. Na een koude nacht werden we begroet door de zon en een mooi blauwe lucht. De regenperiode ligt blijkbaar toch echt achter ons. Zoals inmiddels gebruikelijk, broodjes gehaald en ontbijtje genuttigd. Een wasje gedraaid zodat we morgen met een schone lei deel twee van onze reis kunnen beginnen. Vandaag een smederijfestival bezocht in Corcieux. Allemaal stoere mannen die van een stuk ijzer de mooiste dingen kunnen maken. Ook iemand die heel goed met een kettingzaag overweg kon. Het stonk naar brandende kolen en de zon was bloedheet. Nee nee, we klagen niet. De brandweer gaf demonstraties en er stonden ook wat tentjes met plaatselijke producten. Voorzichtig komt hier het gewone leven ook weer op gang. Nog wel op veel plaatsen met mondkapje maar er is wel steeds meer mogelijk. Hierna wilden we wat boodschappen doen voor het avondeten en voor morgen onderweg. Langs een mooie route richting supermarkt gereden. Helaas was die op zondag maar tot 12:30 open. Dat wordt dus improviseren, maar met een wijntje erbij komt alles goed. Verder gaan we alvast een beetje inpakken, we hebben morgen nog een aardig stukje te rijden.

1. Dochterlief 😂:
    18 juli 2021