Rondje Hemsedal

24 september 2019 - Hemsedal, Noorwegen

De ochtend begint weer grijs. We ontbijten met echte Noorse wafels (het wafelapparaat behoort hier tot de inboedel). De wandelschoenen aangetrokken en een wandeling richting het dorp uitgezocht. Heel veel ups en downs, maar met mooie uitzichten. Er komen steeds meer herfstkleuren in de natuur. Overal schaapjes met bellen, het is dus een vrolijk geklingel. Het weer is prima, wel bewolkt maar droog. De temperatuur komt vandaag niet boven de negen graden uit, we zijn er gelukkig goed op gekleed. Vlak voor het dorp de verkeerde weg gekozen, we moesten toen een stukje langs een drukke autoweg lopen. Niet leuk, maar vonden al snel een zijweggetje om wat veiliger onze wandeling voort te zetten. In het dorp eerst langs de toeristeninfo voor een betere wandelkaart, daarna koffie gedronken en een lekkere lunch genuttigd in een klein koffiehuis. Dan beginnen we weer aan de terugtocht. Eerst een flink eind omhoog, Daarna een vrij rechte weg door een beetje bos, langs weilanden, beekjes en kleine watervalletjes en over verschillende hekjes heen. Het is genieten van de rust en ruimte. In de hut heeft Theo de kachel aangestokenen nu lekker uitrusten na een mooie wandeling.

de les:

punktering - nee, geen enge ziekte maar een papwiel(lekke band😉)

overnatte - logeren

pute - kussen

konge - koning

1. Jan en bertha:
    24 september 2019
    Lekker de openhaard wijntje er bij stukkie kaas😋
  2. Lia Klooster:
    24 september 2019
    de herft is daar verder als bij ons. Hier regen, regen, regen. Prachtig die kleuren
  3. Claudia:
    24 september 2019
    Wow, prachtige herfstkleuren! Veel plezier daar!
  4. Jos&paulien:
    25 september 2019
    Wat een rust straalt vanaf de foto!