Opnieuw gamedrives

11 juni 2019 - Emangidini, Zuid-Afrika

Kwart over vijf loopt de wekker af, om 6 uur melden voor thee/koffie en een muffin. Inmiddels begint het al een beetje schemerig te worden. Wilmy staat al klaar bij de auto voor de ochtend gamedrive. We hebben er allemaal veel zin in. Het is wel ijzig koud, maar iedereen is er opgekleed. Allemaal laagjes zodat we ook langzaam weer uit kunnen pellen. Onderweg begroet door een prachtige bloedrode lucht met de opkomende zon. Al snel komen we de buffel tegen. Deze keer gelukkig beter in beeld te krijgen dan in Kruger. Njala ‘s, Impala’s, Zebra’s, Giraffen we komen weer van alles tegen. De geluiden van de wildernis zijn indrukwekkend. Gillende bavianen, brullende leeuwen in de verte, allerlei vogels die de nieuwe dag begroeten. Halverwege even stoppen voor koffie/ thee/ chocolademelk al dan niet met amarula.  Genieten van de prachtige uitzichten.  Het wordt zo langzamerhand al warmer. We vervolgen onze tocht. Eerst komen we heel veel gieren tegen en daar vlakbij een groep leeuwen. Ze hebben blijkbaar geen interesse in ons want ze blijven rustig midden op de weg liggen. Voor ons mooi om op het gemak foto’s te maken. Totdat ze opstaan, dan kunnen wij ook onze weg weer vervolgen. Inmiddels wordt het weer tijd om terug te rijden naar de lodge, we zijn al aardig laat voor het ontbijt. Het laatste stukje rijden we door de drooggevallen rivier om snel weer terug te zijn.Het zonnetje heeft zijn werk gedaan, het is nu lekker warm en we kunnen lekker ontbijten op het terras. Dan hebben we even een poosje rust. Half twee lunch en drie uur weer de volgende game drive. Weer crossen door de  wildernis, respect voor onze ranger, behalve dat ze heel veel weet te vertellen over de dieren kan ze ook geweldig overweg met de 4x4 auto. We komen een witte neushoorn tegen die op haar gemak aan het grazen is. Verder ook weer giraffen, zebra’s en toen het al donker begon te worden, cheetah’s. Deze bleven voor ons uitlopen, dus alleen de achterkant kunnen fotograferen. Tijd voor een stop met drinks en snacks. Op de weg terug, in het donker, nog een serval kunnen spotten. Bij de lodge weer ontvangen met warme doekje en een drankje. Het kampvuur was al opgestookt. inmidels waren er nog meer gasten gearriveerd. Met nieuwe mensen kennis gemaakt. Diner en terug naar de blokhut, het is weer tijd om te gaan slapen en nieuwe energie op te doen voor de gamedrive morgenochtend om zes uur.

het Afrikaans:

KIEKIE - die maken we genoeg, misschien wel veel te veel, een foto.

BAKGAT - erg goed.

1. Phil:
    11 juni 2019
    Prachtig reisverslag en mooie foto's. We blijven jullie volgen Veel plezier. Groetjes vanuit Dortmund Emskanaal
  2. Wim van Leeuwen:
    12 juni 2019
    Wat een geweldig avontuur!!!!! intussen zijn jullie wel al aardig GAMEdrive verslaafd!! Geniet ervan het is zo weer voorbij. groeten wim en ria
  3. Yvonne:
    12 juni 2019
    WT veel wild, zeker de cheetah!
  4. Jan en bertha:
    12 juni 2019
    Je komt thuis muren tekort voor de mooie foto s😊