Knysna

18 juni 2019

Het is weer tijd om te verkassen. Eerst nog een ontbijtje, koffers in de auto, afscheid nemen en op naar de volgende bestemming. Vandaag zo’n 300 km rijden. Het is weer prachtig weer. De wegen zijn aan deze kant van Afrika een stuk beter, we kunnen lekker opschieten. Mooie en steeds veranderende uitzichten. Regelmatig komt de kust in beeld. Soms ook  een bergachtig stukje weg. We komen langs een diepe kloof, even gestopt om te genieten en foto’s te maken. Grappig, midden op de brug komen we Jet en Ralph tegen, een Nederlands stel dat we twee weken geleden in White River hadden ontmoet. Zij slapen vanavond in dezelfde B&B als wij. Weer een stukje verder gereden met de auto, gestopt bij de dikke boom. Een boom van ongeveer 800 jaar oud, 40 meter hoog en 9 meter omtrek. Hij staat in een mooi stukje bos. Weer een stukje verder. Nu naar het Tsitsikamma National Park. Ook een mooi stukje natuur. Eerst een lekkere lunch aan het strand, toen gewandeld naar een soort hangbrug. Was wel een behoorlijke klim. Allemaal trappetjes omhoog en omlaag. Wel weer even goed om lekker bezig te zijn, we hebben de afgelopen weken best wel veel zittend in de auto doorgebracht. De brug was best wel spectaculair, hangend over de monding van de rivier. De omgeving ook prachtig. Een soort regenwoud met mooie bloemen en wilde begroeïng. Kwamen ook nog twee boomklipdassen tegen.Het werd nu wel tijd om de auto weer op te zoeken, we willen graag voor het donker op onze bestemming zijn. Even voor vijf uur komen we aan bij onze B&B. Hier is de bruidssuite voor ons gereserveerd. Een heel luxe kamer met hemelbed en bad op pootjes midden in de kamer. Echt grappig. Even op het balkon gezeten met uitzicht op de baai en weer een prachtige zonsondergang. Op de kamer even het stof van de dag afgespoeld. Een restaurant opgezocht, we kwamen terecht bij een mooi hotel en hebben heerlijk gegeten. Nu het hemelbed ingedoken, nog even dit verslag afmaken en kijken of ik het kan versturen. Internet is weer droevig slecht. Straks nog even bedenken wat we morgen gaan doen, we bijven hier twee nachten, we hebben dus de hele dag de tijd om de omgeving te verkennen.

de les van  vandaag:

OGGEND - ochtend

AAF - avond

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan en bertha:
    19 juni 2019
    Nu een rustdag ingelast???
  2. AMM Heijboer-Boll:
    20 juni 2019
    wat kun je het allemaal gezellig vertellen Ellie ?
    heerlijk om te lezen