Inpakken, slapen en morgen wegwezen

28 juli 2021 - La Ferté-Beauharnais, Frankrijk

Hallo lieve meereizigers. Gisteravond eindelijk droog en nog lekker ff buiten gezeten. Eenmaal in bed hoorden we de uilen boven ons roepen, een beetje spookachtig, maar wel heel bijzonder dat je zo dicht bij de wilde natuur bent. Vanmorgen scheen dan toch eindelijk het zonnetje. Croissantjes gehaald en meteen door Filippe gestrikt voor het Petanque toernooi vanavond. Boodschappen gedaan, de wijntjes die favoriet waren in de proeverij aangeschaft en alvast wat dingetjes voor morgen onderweg. Bij de tent alvast het een en ander ingepakt, Theo de auto opgeruimd en de wijntjes een plek gegeven. Om half zes begint het Petanque toernooi . We moeten vandaag beter ons best doen dan vorige keer, toen waren we laatste. Na een paar keer gewonnen te hebben en één keer verloren, zijn we deze keer tweede geworden. We hebben in het campingrestaurant een pizzamenu besteld zodat we niet meer in de tent hoefden te koken. Heerlijk gegeten en daarna komt Patrick ( de campingeigenaar) met de jeneverfles die we hem eerder deze week gegeven hadden. En nu nemen we gezellig met elkaar een borrel, zei hij. Francois komt met limoncello en er wordt ook koffie voor ons gehaald. Filippe komt er ook bij zitten en met elkaar is dat even supergezellig, we communiceren in Frans, Engels Nederlands en met handen en voeten. Heel bijzonder, ik denk dat we afgelopen week goed ingeburgerd zijn en dat wordt duidelijk gewaardeerd . Het is al een beetje afscheid en bijna emotioneel. Onderweg naar de tent nog even met de twee andere franse jongens gesproken, ook met hen hebben we de afgelopen week veel contact gehad. We hebben hier een klein beetje franse familie gekregen. Morgen verder inpakken en dan de lange weg naar huis.

1. Henk en Helma van de Leur:
    Goede terugreis!
  2. Bianca:
    28 juli 2021
    Klinkt als een heerlijke dag!
    Goede reis, morgen . 😘
  3. Claudia:
    28 juli 2021
    Jammer, alweer bijna voorbij, bedankt voor de leuke berichten, goede reis terug! Groetjes F en C
  4. Guus van den Bosch:
    29 juli 2021
    Is de ketel 1 nog leeggegaan? Voor vandaag een goede terugreis. En is kamperen bevallen of nooit meer?
  5. Dochterlief 😂:
    29 juli 2021
    Ik wist dat jullie beter petanque konden spelen!! 🎉🤗 Goede reis😘