Weer thuis

29 juli 2021 - Schiedam, Nederland

Hallo lieve meereizigers. Het zit erop, we zijn weer thuis. Jullie kunnen dus net als wij de koffers weer uitpakken. Gezellig dat jullie erbij waren, ik hoop dat jullie, net als wij, van genoten hebben. rest nu nog het verslag van vandaag. Vanmorgen voor de laatste keer de croissantjes opgehaald. Voordat we gaan afbreken eerst nog even een ontbijtje om energie op te doen voor de zware klus die ons te wachten staat. Het is heel belangrijk om de tent op een goede manier af te breken en op te vouwen. Maar eerst nog leegruimen en alles in de auto puzzelen. Hoewel we van te voren hadden afgesproken om voor alles wat we onderweg zouden aanschaffen iets anders achter moet blijven, konden we daar geen keuzes inmaken en zijn de aangeschafte wijntjes een extra uitdaging in de puzzel geworden. Maar het is gelukt. Al moeten we wel heel voorzichtig de deuren en achterklep open doen, oppassen dat er niets uit komt rollen. Dan gaan we afscheid nemen van onze camping familie. De franse mannen waarmee we veel hebben staan praten en waarmee we wat gedronken hebben, de Nederlandse buren en als laatste de drie mannen die op de camping alles op rolletjes laten lopen, François, Filippe en Patrick. Zij hebben onze vakantie ook zeker bijzonder gemaakt. Met z’n drieën zwaaien ze ons uit. Tja, dan wordt het alleen nog maar kilometers vreten en nog genieten van het franse landschap. De enorme korenvelden en ook heel veel zonnebloemen geven ons een afscheidsgroet. Af en toe stoppen om even de benen te strekken en de inwendige mens te verzorgen. Over het algemeen redelijk rustig op de weg. In België wat drukker en de wegen slechter en dan weer op vaderlandse bodem met mooie wolkenluchte, het is vreemd om je eigen huis weer in te lopen. Televisie aan, iets wat we drie weken niet gezien hebben en een hapje eten. Zo meteen proberen hoe ons eigen bed slaapt. Het was lang geleden dat we echt gekampeerd hebben maar het is zeker  voor herhaling vatbaar.

leuk dat jullie erbij waren en misschien tot een volgende vakantie

groetjes van twee ouwe hippies op stap

1. Jennifer:
    29 juli 2021
    Ik heb weer genoten van die twee ouwe hippies op stap.😘
  2. Herma:
    30 juli 2021
    Dankjewel dat we mee mochten genieten.
  3. Wim van Leeuwen:
    30 juli 2021
    Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn, heel leuk dat we mee mochten op reis. Uitpakken en de foto's kijken en vooral nagenieten. groeten van ons. wim en ria