Heidelberg

20 juni 2019 - Stilbaai, Zuid-Afrika

Ons hemelbed verlaten. Na een fantastisch ontbijt de koffers in de auto en naar het volgende adres. Onderweg nog even in Knysna gestopt voor wat inkopen. Terug bij de auto liet onze navigatie ons in de steek. We moeten het dus geheel op eigen kracht gaan vinden. Kaart erbij en route beschrijving van het reisbureau, het moet wel lukken. De reis is weer prachtig. Heel afwisselende landschappen, dit is ook al genieten. Bij een wegrestaurant gestopt voor de lunch. Zij hadden heerlijk huisgemaakte Boboti.  Weer op pad voor het laatste stukje. Eenmaal van de N2 af komen we op een zandweg terecht. Het is nu nog zo’n 7 km. We komen langs grote velden, struisvogels, schapen en koeien. Aangekomen bij onze B&B worden we begroet door twee honden. Verder vriendelijk verwelkomt door een aardige dame. We mogen even op het terras gaan zitten terwijl zij onze kamer nog even checkt. We zitten onder een boom met heel veel vogel nestjes van de Kaapse wevers. De vogels vliegen af en aan, het is ons niet duidelijk of ze nog aan het weven zijn of dat zij misschien al jongen hebben. Het is in ieder geval prachtig om te zien. Inmiddels kunnen we in onze kamer/ appartement. Heel leuk ingericht. Eerst een soort huiskamertje met keuken en houtkachel (hout om aan te steken ligt er al in), dan slaapkamer en achterin de badkamer met bad en stort:) . Ja  hier komt de Afrikaanse les goed van pas want ze spreken hier liever Afrikaans dan engels. Nadat we onze spulletjes naar binnen gebracht hebben zijn we een rondje gaan lopen vergezeld door de twee honden. Voor het diner kunnen we hier ook aanschuiven. Er komt nog een gezelschap eten, de buren. Zij hebben een verjaardag te vieren. We worden getrakteerd op een echte Afrikaanse braai, maar wel binnenshuis. Het vlees wordt in een soort open haard gegrild. verder kunnen we diverse salades opscheppen. Alles heerlijk klaargemaakt. De jarige van het andere gezelschap moet een fles champagne open maken met een sabel. Heel spectaculair, het gaat gelukkig wel goed. Wij kregen ook een glas champagne en hebben met de jarige en de hele familie getoost. Echt glaasje aantikken met iedereen. Als toetje hadden zij een peanutbutter verjaardagscake. Daar kregen we ook een stukje van. We vielen dus met de neus in de boter. Nu nog lekker even voor ons huisje buiten zitten, het is niet koud en buiten heb ik de beste wifi.

De les van vandaag:

AFDRAAIPAD - gebruiken we regelmatig, de afrit of afslag.

BRAKKIESBAKKIE - als je je eten niet allemaal op krijgt, een doggie bag.

1. Jan en bertha:
    20 juni 2019
    Leuke ervaringen 😊
  2. Petra:
    21 juni 2019
    Zo hèhè ........ik heb al jullie reisverslagen gelezen, foto’s bekeken en natuurlijk de Afrikaanse lessen gevolgd. Wat een leuk idee en wat een geweldig reisverslag heb je gemaakt Ellie! Mijn complimenten. Ik vind het een prachtige reis en begrijp dat je daar makkelijk samen rond kunt reizen. We zijn hier denk ik denk ik zo’n 15 jaar geleden met een groepsreis geweest. Na het lezen van jullie avonturen krijg ik best zin om het met zn tweetjes nog eens over te doen. Overmorgen begint onze eigen reis door Canada. Ik weet niet of ik er aan toe kom om de rest van jullie verhalen te lezen. Weet niet wanneer jullie terug komen. In elk geval nog fijne dagen!
    Groetjes van mij en Marcel
  3. Yvonne:
    21 juni 2019
    Heidelberg,lang geleden maar wat mooi daar. ( zowat vergeten ) op naar de whales!
  4. Guus & Anja:
    22 juni 2019
    Konden jullie het daar niet gewoon met Nederlands proberen?