De eilanden

21 september 2019 - Fredrikstad, Noorwegen

De dag begint vandaag wat regenachtig, maar al snel trekken de wolken weg en krijgen we weer de mooiste kleuren te zien boven het water. We hebben wel lekker uitgeslapen en gelezen, dus een wat laat ontbijtje. Meteen boterhammetjes voor de lunch gemaakt en samen richting de rest van de eilanden vertrokken. Er liggen hier voor de kust heel veel eilandjes die met bruggen aan elkaar verbonden zijn. Het is een prachtige weg met adembenemende uitzichten. Bos en water wisselen elkaar af. Naar het laatste eiland door een tunnel van vier kilometer gereden. Al snel een parkeerplaats gevonden en het bos ingelopen. Het weer is heerlijk, volop zon en blauwe luchten. Al snel komen we bij de kust met mooie rotspartijen. Ook de stenen hebben hier heel mooie kleuren, een feestje voor het oog. Na een tijdje over en op een aantal keien gesprongen te zijn komen we op een plekje waar we met mooi uitzicht van onze lunch  kunnen genieten. Dan is het weer tijd om de terugweg te aanvaarden. Roxanne heeft voor ons een heerlijke Noorse pizza gemaakt. Na het eten gezellig spelletjes gespeeld en dan is het weer tijd voor bed. Alvast een beetje ingepakt, morgen gaan we naar onze volgende bestemming.

de les van vandaag:

vandring - wandeling

spill - spelletje

bom - nee, schrik niet, gewoon een slagboom

båt - een boot

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Petra:
    21 september 2019
    Leuke verhalen weer en mooie foto’s. Ben wel
    heel nieuwsgierig wat jullie nou aan doen zijn. Rondreis? Zoek aan kennissen? Noorwegen? Zweden?
  2. Jan en bertha:
    21 september 2019
    Gezellige tijd hebben jullie en zien weer mooie dingen het hpud niet op
  3. Herma:
    21 september 2019
    Die eilanden zijn inderdaad schitterend. En de verbindingsweggetjes en bruggen helemaal.