Chambord en petanque

23 juli 2021 - La Ferté-Beauharnais, Frankrijk

Hallo meereizigers. Denk nou niet dat vakantie houden altijd even makkelijk is. Het is soms keihard werken. Vanmorgen om 8:30 wakker geworden, dat is een record dat ik jaren niet heb gehaald. Geen tijd meer om te zwemmen. Dat wordt croissantjes halen ontbijtje nuttigen en op pad. Theo had dinsdag een toegangskaartje voor kasteel Chambord gewonnen en vandaag hebben we gepland om daar heen te gaan. Een schitterend jachtslot, gebouwd in opdracht van koning Frans de eerste. Een kasteel met heel veel invloed van Leonardo da Vinci . Onder andere een dubbele wenteltrap. Als je het kasteel nadert is het een bijzonder imposant gezicht. Heel veel torens, een heel bijzonder bouwwerk. De tuin is geïnspireerd op de tuin van Versaille. Het beste te zien vanaf het balkon op de tweede verdieping. We hebben hier aardig wat tijd doorgebracht en nog lang niet alles gezien. Op de terugweg nog langs een in de streek bekende chocolatier. We zouden hier eigenlijk nog een rondleiding en proeverij doen, maar geen tijd, geen tijd. Om 17:15 terug op de camping, net op tijd voor de Petanque Match. Jaja, we raken al aardig ingeburgerd . Er werd gespeeld in 5 teams. Het was even bedenken hoe het ook alweer zat met de spelregels, maar dat hadden we al snel onder de knie. Tja, het is nog even goed oefenen denk ik, we zijn op de laatste plaats geëindigd. Nog even een kaas/worst plankje ter afsluiting van de dag, geen tijd gehad om te koken.

1. Dochterlief 😂:
    23 juli 2021
    Waar blijven je stenen??
  2. Guus van den Bosch:
    23 juli 2021
    Inderdaad een mooi kasteel 🏰. Snap alleen niet, jou kennende, dat je niet meer tijd bij de chocolade heb doorgebracht en geproefd.