Boswandeling.

22 juli 2021 - La Ferté-Beauharnais, Frankrijk

Vanmorgen heel vroeg wakker. Toch maar opgestaan, boekje gepakt en in de hangmat verder chillen. Verse croissantjes gehaald en plan voor de dag gemaakt. We hadden ons voorgenomen om te gaan wandelen. Patrick had ons gisteren een kaartje gegeven met een wandeling die we direct vanaf de camping kunnen maken. Wel erg warm, het is inmiddels 30 graden, maar eten en drinken mee en op pad. We lopen eerst richting dorp. Zoals veel te zien in deze omgeving, vakwerkhuisjes. We lopen langs een meer en dan het bos in. Erg mooi, heel veel plukjes hei in bloei en verder superstil. Veel vlinders op mooie bloemen en hei. Er zit blijkbaar veel wild, er zijn heel veel wilduitkijkplekken. Tijd voor de lunch, wr hebben dus ook zo’n wildkansel gebruikt om onze Baguette te eten. Weer bij het dorp aangekomen uitzicht op het plaatselijke kasteel. We zijn hier vlakbij de Loire en er schijnen honderden kastelen en kasteeltjes te zijn. Blij dat de wandeling erop zit, het is toch wel erg warm. Op de camping ter vetkoeling nog even het zwembad ingedoken. Daarna nog langs het beekje gezeten. Patrick en Francois hebben het strandje vandaag hersteld. Het was de afgelopen weken met de hevige regenval weggespoeld.

1. Guus van den Bosch:
    22 juli 2021
    Leuke omgeving en foto's. Vooral die van Theo als boswachter, op de bank zitten en vlinders tellen. Strand weg, heeft daar dan ook geregend.