Sologne, mooi, rustig en eindelijk warm

20 juli 2021 - La Ferté-Beauharnais, Frankrijk

Hallo meereizigers. Gisteren een zware dag gehad. ‘S morgens geen ontbijt, op maandag heeft de bakker vrij. Alleen maar koffie dus. Tent leeggeruimd, afgebroken en alles weer in de auto gepuzzeld. Dat valt niet mee. Ons Micraatje is maar heil klein en ondanks het elegante hoedje valt het niet mee om alles zijn plaats te geven. Ik weet het, we hebben in Nederland ook allemaal in de auto gekregen. Maar inmiddels hebben we na de wijnproeverij een paar extra doosjes weg te stoppen. Maar….uiteindelijk past toch alles. Om half twaalf zijn we klaar om te vertrekken. Afscheid genomen van onze buurtjes en van Femke en Teun, de camping eigenaren en “en route” richting ons volgende adres. Bij het eerste dorp waar we langs komen de plaatselijke bakker een beetje rijker gemaakt. Ontbijt, lunch en avondeten, het was er allemaal te koop. Ons kan niets meer gebeuren. We hebben heel veel kilometers te gaan. Af en toe een stop onderweg en uiteindelijk, om even over zes, bereiken we ons doel in het midden van Frankrijk, la Ferté Beauharnais. Midden in een dorpsstraat een poort door en we belanden in een soort paradijs. We worden opgewacht door François. Met een beetje frans, engels ,handen en voetenwerk begrijpen we elkaar goed. Ik mag bij François in de golfkar plaatsnemen en Theo moet achter ons aanrijden. Hij gaat in hoog tempo het hobbelige terrein over en hier en daar geeft hij uitleg over alle alle belangrijke weetjes van de camping, het is een pretpark attractie op zich. Bij een groot stuk grond met bomen, een grasveld, langs de rivier stopt hij en dit is dus ons plekje voor de komende 10 dagen. Alles uit de auto, tent vakkundig opzetten, luchtbedden opblazen en gereed maken voor de nacht. Nog een kop koffie, een wijntje en een stuk paté Lorraine bij de bakker van Corcieux vandaan en dan eindelijk rust. Echt rust. Alleen het ruisen van de beek en de geluiden uit de natuur. We gaan maar vroeg naar bed, geen puf meer om nog iets te ondernemen.

vanmorgen een klein beetje uitgeslapen (8 uur). Douche uitgeprobeerd en koffie en thee gemaakt. Ontbijtje bij de bakker van Corcieux vandaan en in tempo naar de receptie. Daar krijgen we uitleg van Filippe over de geschiedenis van Sologne en alle bezienswaardigheden die daar bij horen. Gelukkig spreekt hij ook redelijk Engels, hij probeert ook een beetje het Nederlands onder de knie te krijgen en op deze manier leren wij ook een beetje Frans. Verder een rustig dagje gehouden. Benzine getankt en boodschappen gedaan. Verder waren we uitgenodigd om met de toto/bingo mee te doen. Goed voor de integratie. Filippe heeft het op een bijzondere manier gedaan, bij ieder nummertje had hij ook een vraag en wij hollanders werden daar niet bij vergeten. Theo heeft de hoofdprijs gewonnen, een toegangsbewijs voor het kasteel Chambord. Die gaan we komende dagen dus zeker bezoeken. We hebben een pizza menu genomen. De pizza’s van Patrick, de camping eigenaar, schijnen legendarisch goed te zijn. Dus na de bingo lekker pizza eten. Nu wordt het toch wel weer tijd om de rust op te zoeken en bijtijds onze slaaptent in te rollen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Guus van den Bosch:
    20 juli 2021
    Ziet dat Theo zijn hangmat ook al hangt om uit te rusten van de bingo. Ruimtegebrek, flessen leegmaken of los op de bodem van je auto liggen, kan je er veel meer kwijt. Met Anja gaat het steeds beter. Loopt makkelijker en helpt met koken.