Château Clos Lucé in Amboise

26 juli 2021 - La Ferté-Beauharnais, Frankrijk

Hallo lieve meereizigers. Wat een verwenning hè, vandaag zelfs twee verhalen. Vandaag doet het zonnetje weer zijn uiterste best. Wel een beetje bewolkt af en toe, maar de temperatuur is prima. Er staat weer een kasteel op het programma. Het is het kasteel dat Leonarda da Vinci van koning Frans I mocht gebruiken om zijn geniale ideeën vorm te geven, Helaas heeft hij er maar kort gebruik van kunnen maken. Maar het is een prachtig kasteel en er is veel te zien. Eerst een rondje door het kasteel en zijn werk en woongedeelte kunnen bewonderen, daarna het park er omheen, ook heel mooi om te zien. Er zijn ook verschillende exposities van zijn werk en ook in het park vind je daar dingen van terug. Vanmorgen op weg er naartoe een Baguette kunnen scoren en vanuit de tent brie en worst meegenomen. Op deze manier konden we heerlijk picknicken in het park. Op de terugweg nog een rondje om Amboise heengereden zodat we ook een blik konden werpen op het andere kasteel dat Amboise rijk was. Ook een levensgroot beeld van Leonarda da Vinci. De terugweg werd weer gekleurd door velden met zonnebloemen, we konden het niet laten, we moesten even stoppen.

1. Guus van den Bosch:
    26 juli 2021
    Mooi kasteel met een hoop aparte dingen. Heeft Theo beslist weer nieuwe knutsel ideen opgedaan voor de komende winter. Hoop dat de komende tijd voor jullie het weer beter is dan bij ons.
  2. Herma:
    27 juli 2021
    Een tocht langs de Loire met de vele kastelen staat bij ons hoog op het lijstje. Geniet ervan.