Skjaerhalden en Viker

29 september 2019 - Vega-archipel, Noorwegen

De dag  enigszins bewolkt begonnen. Ontbijt weer met echte Noorse wafels. Max begint steeds meer inhuizig te worden, hij vind het blijkbaar toch wel gezellig met ons. Vandaag hadden we wat wandelingen op de planning staan. Eerst naar het skulpturpark. Hier staan een aantal kunstwerken die vanaf het water ook te zien zijn. Toen we anderhalve week geleden met de zeilboot hier langs gevaren zijn, werden we er op gewezen. Ook de natuur is hier prachtig en zelfs het weer doet zijn uiterste best om het gezellig te maken. Vervolgens een beetje ronddwalen bij Skjaerhalden, een plaatstje op het laatste eiland wat te bereiken is zonder veerboot.  Het dorpje ziet er leuk uit, een haven met heel veel bootjes. Ook de veerboot naar het volgende eiland komt hier aan en in de weekenden vertrekken hier ook veerboten naar Zweden om inkopen te doen. Zweden is blijkbaar toch veel goedkoper. Hierna zijn we een eilandje terug gereden naar het plaatsje Viker. Auto geparkeerd en door een ruig stukje natuur gewandeld. Bij de auto teruggekomen zagen we een drietal grote slakken en hebben we ons in allerlei bochten gewrongen om daar een foto van te maken. Het is nu tijd om weer richting huis te gaan.

De Noorse les. Het doet mij plezier dat sommige leerlingen hun uiterste best doen en al vergevorderd genoemd kunnen worden😉.

Snegle - slak

Øy - eiland

Ferje - veerboot

Fart - nee, nu niet meteen aan het Engelse woord denken, het betekent snelheid.😂

1. Ineke Brave-Korteland:
    29 september 2019
    ??? waar zijn de slakkenfoto's nou gebleven??
  2. Ellie:
    29 september 2019
    Oooooh, wat zijn we ongeduldig😁
  3. Claudia:
    Prachtig landschap!
  4. Jennifer:
    Ziet er schitterend uit.
  5. Lia Klooster:
    30 september 2019
    Het is weer fantastisch ik waan me dan ook in Noorwegen maar wordt snel wakker als ik hier naar buiten kijk...
    woordjes:
    regen
    wind
    koud
    herfst
  6. Ellie:
    30 september 2019
    Regn, vind, kald, høst, ook hier is het niet altijd zonneschijn. Tot op heden hebben we heel erg geboft maar het kan ook anders. Ook van de herfst kunnen we genieten. Gordijnen dicht, kaarsjes aan, warme chocolademelk met speculaas........ het gezellige seizoen komt eraan😊