Regen, regen, regen en wijn

15 juli 2021 - Ban-sur-Meurthe-Clefcy, Frankrijk

Gisteravond bij tijds naar bed. Het weer geeft nog niet veel verandering. De paukenisten zijn weg maar daarvoor in de plaats zijn paarden gekomen. Heel veel paarden. Ze denderen midden in de nacht over ons tentdoek heen (zo lijkt het in ieder geval) heel veel paarden met huifkarren. Het is weer een lawaai van jewelste, keiharde regendruppels. Maar we raken er aan gewend en toch nog lekker geslapen. De grond van de camping raakt aardig verzadigd door al het hemelwater, onze buurvrouw heeft zelfs een heuse bron vlakbij haar camper. Een gat in de grond waar je het water zo op ziet borrelen. Verder op de camping heel veel mensen die uit hun tent dreven. Gelukkig gaat het met ons oudje nog steeds erg goed.  Wij staan ook met de tent op een soort van terpje, het water loopt snel bij ons vandaan. Toch vroeg het bed uit, broodjes gehaald, ontbijtje, koffie en een beetje lezen. Na de lunch er op uit voor de boodschappen. Iets te ver doorgereden maar uiteindelijk toch een supermarkt gevonden. Een andere deze keer. Jawel, supermarkt is met dit weer het uitje van de dag. Het eten is ook iedere keer weer improviseren, we hebben maar 1 gaspitje. Verder hadden we gedacht de Cobb ( een soort bbq) te gebruiken. Ook dat is met dit weer een beetje lastig, maar we worden kampioen in 1 pans gerechten. Aan het eind van de middag stond er op de camping een wijnproeverij op het programma. Vervelend, maar we passen ons aan. De meneer van de Elzasserwijnen had 11 verschillende exemplaren bij zich en ik moet zeggen, het was niet vervelend. Ook best heel gezellig. Gelukkig vertelde de wijnmeneer van alles over de wijnen in het Duits, de meeste mensen kunnen daar toch iets beter mee overweg. Tja, dan moet je met je wijnhoofd ook nog eten maken, maar dat is ook goed geslaagd. Afwassen, ook altijd een sociaal momentje op de camping, koffie drinken, verhaaltje schrijven en ik denk vanavond maar weer bijtijds naar bed. De regen is inmiddels een stuk minder, zelfs droge periodes, dat geeft moed voor de volgende dag.

1. Guus van den Bosch:
    15 juli 2021
    Maar wie zet er nu ook een tent op in de manege? Dit bewijst weer, hoe ouder hoe beter en droger. Na de proeverij was het koken met wijn? Gezien limburgy, België en Duitsland heb je nog geen klagen
    Weekend zou beter worden. Anja heeft een rustige verjaardag gehad. Alleen Herma en Ron en Ellie zijn even langs geweest.
  2. Jan en bertha:
    15 juli 2021
    Wel vervelend die wijnproeverij
    Hoop dat het weer wat beter word wij hebben veel bewolking en veel wind in medemblik morgen met treintje naar hoorn. Groetjes van ons 2