Mjejane Game reserve

6 juni 2019 - Marloth Park, Zuid-Afrika

Gewekt door vogelgeluiden en het zachte gezang van de kokkin. Het is weer tijd om in te pakken en naar de volgende plek te verhuizen. Eerst nog een stevig ontbijtje, daarna afscheid en in de auto richting Mjejane river lodge. Net op weg aangehouden door een indrukwekkende politieagent. Waar we van plan waren heen te gaan. De papieren laten zien, hij zou ons wel naar onze bestemming brengen. Op de kaart liet hij zien hoe we moesten rijden (wisten we zelf ook wel). Maar ja, goed bedoeld, we zullen er maar geen verkeerde gedachten bij hebben en de vriendelijkheid waarderen. Na ruim een uur rijden kwamen we bij het hek van Mjejane game reserve. Eerst formulieren invullen en vervolgens werd ons verteld dat we zo’n 8 km moesten rijden en de telefoonleiding volgen. Eerst nog een stukje te ver gereden, maar de lodge toch gevonden. Onderweg onze ogen uit gekeken, aapjes, een zebra, impala’s zwijntjes, er kwam van alles op ons pad. Het genieten was overweldigend. Bij de lodge aangekomen kregen we bijna een koninklijk ontvangst. Maar wel wel snel spullen op onze Honeymoon suite. Een waanzinnig leuke kamer met balkon met uitzicht op crocodile river. Ja krokodillen lagen er echt. 2 stuks, recht tegenover ons. We kijken onze ogen uit. Zwijntjes, die het gras maaien en uit het zwembad drinken. Een olifant die komt drinken. Een Neushoorn die een bad komt nemen. We hadden niet veel tijd. De lunch stond al op ons te wachten. Na de lunch snel uitpakken, om 15:00 is het theedrinken en 15:30 met onze eerste gamedrive mee. Ja, het is hard werken hier in Afrika:)). Tja, dan ga je echt de wildernis in. Al heel snel kwamen we 2 leeuwen tegen. Beide diep in slaap. Eentje lekker op zn rug, poten omhoog. Vervolgens een groep van 4 witte neushoorns en daarna nog een groep olifanten en een  olifant in zn eentje. Drie van de big five dus in de pocket. Mooie zonsondergang en terug naar de Lodge. Lekker gegeten en nu vroeg naar bed. Om half 5 morgenochtend loopt de wekker af voor de volgende game drive.

de Afrikaanse les:

EEN KAMEELPERD - hopen we morgen te zien, is een giraffe

MENGELDRANKIE -iemand zin in een coctail?