Krugerpark

7 juni 2019 - Marloth Park, Zuid-Afrika

5 uur in de ochtend, this is your wake-up call. Oeps, tijd om op te staan. Een kwartiertje tijd om in de kleren te springen, camera’s te pakken en naar beneden te gaan. Koffie en thee staat klaar met een soort beschuitje. Om half 6 de auto in en door de donkere wildernis naar de uitgang van het park rijden. Vandaag gaan we naar het Krugerpark. Ons park staat voor de dieren in open verbinding met Kruger, maar wij moeten nog een stuk omrijden naar de ingang. Bij Kruger aangekomen begint het al licht te worden. Hier is de hoeveelheid dieren die we te zien krijgen overweldigend. We beginnen met olifanten, vervolgens heel veel impala’s. Verder hebben we een jakhals gezien, zebra’s, giraffen, een hyena, leeuwen. 2 dames met 4 kleintjes, later een groep waarschijnlijk jonge mannetjes leeuwen, pumba, kudu’s, ja eigenlijk te veel om op te noemen.. Om 9 uur een stop op een picknickplaats voor ons ontbijt. Daarna weer verder. De indrukken zijn enorm. Weer terug op ons eigen park nog een grote groep olifanten met kleintjes. Bijna te laat voor de lunch, maar we kregen toch nog wel te eten. Vervolgens een uurtje rusten en dan weer melden voor de thee, daarna de volgende gamedrive. Ja, het gaat bijna echt op werken lijken. Op de middag drive nummer 4 van de big five gezien. YES! Een luipaard licht heerlijk te zonnen op een rots. Wel een beetje ver weg, met de rug naar ons toe, maar toch... gezien hebben we hem. Op het laatst in het donker door de wildernis gecrosst. Terug meteen aanschuiven voor het diner, even snel de foto’s bekijken, verhaaltje schrijven en klaarmaken voor de volgende gamedrive. Jawel, morgen om 5 uur weer een wake-upncall.

en de les van vandaag:

E-POS - electronische post dus email.

GRONDBOONTJIEBOTTER: oeps, een heel woord maar is gewoon pindakaas.

1. Claudia:
    7 juni 2019
    Zo! Dat is een indrukwekkende hoeveelheid dieren op 1 dag! Geniet ervan.
  2. Jan en bertha:
    7 juni 2019
    Mooie collectie,we zijn al benieuwd wat jullie morgen weer mee gaan maken spannend hoor.
  3. Wim van Leeuwen:
    7 juni 2019
    Tjonge dat is wat anders dan blijdorp he, wel een hele belevenis hoor!! Super leuk dat wij zo mee kunnen genieten. Nog heel veel plezier daar. we kijken al uit naar jullie volgende belevenissen.