Bezoek aan Gerardmer.

16 juli 2021 - Ban-sur-Meurthe-Clefcy, Frankrijk

Hallo lieve meereizigers. Eigenlijk heb ik niet zoveel te melden. Het weer is nog steeds heel slecht en we zijn heel blij bovenop een terpje te staan. Om ons heen worden geulen gegraven, campertjes kunnen niet meer op hun plaats komen door de modder en alles wordt zolangzamerhand klam. Maar….het goede nieuws is dat het mooie weer er nu eindelijk aan gaat komen. Vandaag nog even doorbijten en vanaf morgen gaat toch echt de zon schijnen (hopen we). Vanmorgen wel lekker buiten kunnen ontbijten en en er was  zowaar een zonnetje. Helaas niet van lange duur. Een wandeling zit er nog steeds niet in. Afgelopen week waren we door een plaatsje gereden en zagen een gezellig straatje. Is mooi voor een regenachtige dag. Dus, auto in en naar Gerardmer gereden. Inderdaad een gezellig centrum met leuke winkeltjes. Het stadje is blijkbaar bekend om zijn huishoud textiel dus overal winkeltjes met handdoeken, theedoeken dekbedhoezen en tafellakens, al dan niet met namen of afbeelding geborduurd. Rond luchtijd en tijdens een heftige hoosbui een restaurantje ingeschoten en lekker uitgebreid uit eten gegaan. Kunnen we vanavond volstaan met stokbrood en kaasjes ( en een wijntje natuurlijk). Lekker knus in de tent, olielamp erbij voor de warmte en gezelligheid. Uiteindelijk is het dan toch droog geworden, volgens weeronline waren het de laatste buien, daar hopen we dan maar op. Wel nog kunnen genieten van een mooie avondlucht.

1. Petra:
    17 juli 2021
    Weer leuk om jullie te volgen. Wel ontzettend sneu voor jullie dat het zulk slecht weer is. Hoop dat het nog opknapt.
  2. Guus van den Bosch:
    17 juli 2021
    Vanaf morgen wordt het beter. Wij staken altijd het gasstel in de morgen even aan, was het gauw behaaglijk in de tent. Gelijk nieuwe theedoeken gekocht?
  3. Ineke Brave-Korteland:
    17 juli 2021
    Gelukkig staan jullie niet in de Ardennen! Maar het mooie weer komt er aan, dan wordt het echt genieten!